Lentiksen Viking Line cup

3.11.2004

Lujan järjestämä osaturnaus pelattiin Elmolassa la 30.10. Mukana oli peräti 22 joukkuetta! Lue turnauspäivän tunnelmat ja tulokset

Elmolassa pelattiin kovatasoinen harrastelentisturnaus,
loppilaisjoukkueille vain pistesijoja

Läyliäisten Lujan järjestämä Viking Line cup-harrastelentopallokiertueen lauantainen osaturnaus, nousi tasoltaan kovaksi kaikissa sarjoissa. Klo 9.30 naisten sarjalla alkaneet pelit saatiin päätökseen klo 20.30, joten joukkuemäärässä liikuttiin lähellä yhden päivän turnauksen maksimia.

Pitkästä päivästä huolimatta turnausjärjestelyt sujuivat joustavasti. Buffetissa riitti myytävää ja lihashuoltotoimia tarjonneella Fair Sport-palvelujen Timo Virtasella asiakkaita, kun yksi ja toinen konkaripeluri haki apua vaivoihinsa pelien lomassa.

Naisten kärki Lohjalta ja Rengosta

Lujan naiset saivat alkulohkossa vastaansa nimekkään Rengon Sykkeen ja Poliisien Palloseuran vetreät veteraaniladyt. Sykettä vastaan tuli odotettu, joskin ennakoitua niukempi tappio erälukemin 20-25 ja17-25. PPS pystyi toisessa erässä ahdistamaan Lujan tiukoille, mutta voitto saatiin tästä pelistä kotiin 25-21, 25-16 lukemin.

Topeno Teamin naiset, jotka olivat ensimmäistä kertaa cup mittelöissä mukana, voittivat alkulohkossa ensin porvoolaisen HaKun erin 25-9, 25-19 mutta hävisivät sitten lohjalaiselle Team Icelle 20-25, 21-25. Jatkopelien suhteen tämä merkitsi samaa kuin Lujalla: lohkon kakkossija ja pelit sijoista 4-6.

Jatkolohkoon Luja ja Topeno saivat seurakseen Lahden Kimmon. Ensiksi mittelivät Kimmo ja Luja. Liikkuvaa puolustuspeliä esittänyt Kimmo sai lujalaiset  kuutamolle. Ykköserä meni Kimmolle rökälelukemin 10-25. Toiseen erään Luja vaihtoi kenttäjärjestystä, mutta heikolla tuloksella. Vasta erän lopulla saatiin muutama onnistunut suoritus ja sen myötä pinnaa kauniimpi 11-25 tappio.

Lujan ote parani hieman ottelussa paikallisvastustaja Topeno Teamia vastaan. Ensimmäisen erän Topenolle ratkaisi syöttöputki ja samaan lomaan tullut sähkökatko, joka keskeytti pelit muutamaksi minuutiksi, erä Topenolle 25-18. Toisessa erässä väsymys ja omat virheet verottivat lujalaissaldoa. Topeno kuittasi selkeän 25-15 voiton.

Kimmon ja Topenon keskinäinen vääntö oli tasainen päättyen 1-1 (24-25, 25-23) lukemiin. Lopputaulukossa Kimmo ynnättiin neljänneksi paremmalla pistesuhteella, Topeno oli viides ja Luja kuudes.

Naisten sarjan voitti tasaisen vahva Hongiston Tarmo Lohjalta. Rengon Syke oli niukka kakkonen ennen Team Icea.

Miehissä hallitsivat Hyvinkää ja Heinola

Miesten kuntosarjassa voittoon pelasi HyKisKondis, vaikka oli saanut flunssaaallosta johtuen mukaan vain viisi miestä. Kakkoseksi turnasi hieman varttuneempi Old HyKis. Haaveet hyvinkääläisjoukkueiden kolmoisvoitosta mursi Sysmän Sisu kepitettyään pronssitaistossa Lepakot.

Topeno Teamin miehiltä puuttui turnauksessa viimeinen puristus. Topenolaiset kokivat alkulohkossa niukat tappiot sekä HyKisKondikselle (20-25, 24-25) että Lepakoille (19-25, 24-25) ja lohkojen ristikkäisottelussa veivät erän Sysmältä (15-25, 25-20, 10-15). Puhdas 2-0 (25-15, 25-20) voitto Topenolle tuli sentään miteltäessä LC Pusulan kanssa sijoista 5-6.

Miesten kilpasarjassa isäntä Lujan avausvastustaja Heinolan Kiilat osoittautui turnauksen kovimmaksi joukkueeksi. Ensimmäisessä erässä lujalaiset eivät päässeet peliin ollenkaan mukaan ja hävisivät 13-25. Toisessa erässä Luja oli kiinni eräpallossa, mutta tämäkin kääntyi Kiiloille pistein 24-25. Toisen alkulohkovastustajan, suomalais-venäläisen Dynamon kanssa Luja tasasi erät 21-25 ja 25-22.

Pistelaskussa Luja jäi kovan lohkonsa viimeiseksi. Jatkossa sijojen 5-6 ottelussa Luja otti selkeän voiton Luolajan Kajastuksesta erin 25-21 ja 25-17. Pronssiottelussa Dynamo voitti Riihimäen JuJun 2-1 (25-23, 18-25, 15-8) ja finaalissa Heinolan Kiilat viidellä miehellä pelanneen BiitsiHyKiksen puhtaasti 2-0 (25-15, 25-17).

Tulokset:

6. LC Pusula, Nummi-Pusula

*****************

Ennakkojuttu 26.10.

Lauantaina 30.10. isketään liikuntasali Elmolassa lentopalloa aamusta iltaan. Läyliäisten Lujan isännöimään harrastelentiscupin osaturnaukseen osallistuu 20 joukkuetta. Eniten joukkueita keräsi naisten sarja, jossa paremmuudesta mittelee 10 seuraa. Lopelta mukana ovat Luja ja Topeno Team sekä naapuristosta Rengon Syke. Muut joukkueet tulevat ympäri Etelä-Suomea.

Naisten pelit alkavat klo 9.30 ja iltapäivän puolella ovat vuorossa miesten pelit. Miesten kuntosarjaan osallistuu kuusi joukkuetta. Paikallisväriä tuovat Topeno Teamin lisäksi kolme hyvinkääläisyhdistelmää: Hykis Kondis, Old Hykis ja Lepakot. Mukana ovat myös LC Pusula ja Sysmän Sisu.

HUOM! Miesten kilpasarjaan ilmoittautui viime tingassa 2 joukkuetta lisää!
Tämä vaikuttaa sekä kunto- että kilpasarjan peleihin. Molemmissa pelataan kolmen joukkueen alkulohkot kaksi erää 25 pisteeseen systeemillä.
Jatkopelit oheisten otteluohjelmien mukaan.

Miesten kilpasarjassa mukana siis isäntäjoukkue Luja, Riihimäen JuJu, Heinolan Kiilat, Dynamo, BiitsiHykis ja Luolajan Kajastus.

Otteluohjelmat löydät Materiaalisalkusta (word-muodossa)

Lihashuoltotietoa ja -tarvikkeita tarjolla

Lauantain turnauksessa pelaajia ja katsojia palvelee buffetin lisäksi Fair Sport -palvelujen Timo Virtanen. Urheiluhieroja Virtanen tarjoaa pelien lomassa viiden minuutin pikalihashuoltoa ja esittelee sekä myy lihashuoltotarvikkeita. Idea yhteistyöhön syntyi Virtasen Lujan valmentajille pitämällä lihashuolto- ja teippauskurssilla.

Lisätietoja J-P Mäkelä 040 774 5038, juha-pekka.makela@isoworks.fi

Kaikkien Viking Line cupin osaturnausten ajankohdat löydät tästä