Joulujuhlatunnelmia

16.12.2004

Joulujuhlassa Joulupukkia assisteerasi Lujan puheenjohtaja J-P Mäkelä
Taikuri Sir Richard takasi makeat naurut juhlaväelle
Tonttulakit vaihtuivat taikurin taiteilemiin sanomalehtihattuihin. Hiippahattu oli silti kova sana.
Joulujuhlassa muistettin liikuntaryhmien vetäjiä. Joulukorilla palkitun Anja Seppälän kanssa yhteiskuvassa futisvetäjät vas. Pekka Paajanen, Niko ja Sami Miettinen sekä Markku Kuusinen

Lujan Joulujuhlaa vietettiin Seuralassa su 12.12.

Lujan joulujuhlassa vilisivät tonttulakit ja piispanhiipat

Läyliäisten Lujan sunnuntaina 12.12. vietetyssä joulujuhlassa vilisi sekä pienempiä että isompia tonttulakkeja juhlijoiden päähineinä. Juhlan edetessä jouluiset hiippalakit saivat kovan kilpailijan taikuri Sir Richardin taiteilemista sanomalehtihatuista. Lehtihattu näet kääntyi sujuvasti muun muassa lippikseksi, suikaksi, pillerirasiaksi ja vaikka siksi virallisemmaksi hiippalakiksi, jota piispat ja paavi virassaan kantavat.

Naurutakuulla esiintynyt Sir Richard ja hänen vallaton eläinystävänsä Hannu Haisunäätä saivat ilon irti juhlaväestä. Temput menivät enimmäkseen pieleen, mutta silloin kun avustajina oli lapsia yleisön joukosta, ne onnistuivatkin häkellyttävästi.

Ohjelman avanneen taikuriesityksen jälkeen vuorossa oli makoisa joulupuuro, jota sai kahdella eurolla syödä niin paljon kuin jaksoi. Ja kyllä väki jaksoikin, neljäs ja viideskin santsikierros upposivat kevyesti puuron ystäviin.

Täysi vatsa ei haitannut lasten vapaamuotoista piirileikkiä, johon lähdettiin jouluisen taustamusiikin säestyksellä heti kun puurolautaset oli tyhjennetty. Myös arpakauppa kävi kuumana, sillä voittopöydästä löytyi runsaasti tavoiteltavaa tavaraa.

Liikuntaryhmien vetäjiä muistettiin

Seuraavassa ohjelmanumerossa olivat pääosassa aikuiset, kun Lujan liikuntaryhmien vetäjiä muistettiin. Anja Seppälä, joka on ollut sekä vetäjä että aktiivinen seuratoimija yli 30 vuotta sai jouluisen tuotekorin. Korilla Lujan johtokunta halusi muistaa myös Anjan puoliso Markku Seppälää, jolla tuli syksyllä täyteen pyöreitä vuosia. Seppälöiden panos seuratyössä on korvaamattoman arvokas.

Muut vetäjät saivat lahjakortit. Palkituiksi tulivat Risto Hellgren, Jari Pitkänen, Pekka Paajanen, Niko ja Sami Miettinen, Jarkko Luukkainen, Markku Kuusinen, Marko Aaltonen, Olli Lindfors, Susanna Hokkanen, Jaana Kreander ja Minna Jauhiainen.

Virallisen palkitsemisen jälkeen pääsi useampi yleisöstä pokkaamaan palkintoja. Vuorossa olivat arpajaiset, joiden aluksi Markku Seppälä nosti päävoittoarvan. Se jemmattiin puheenjohtaja J-P Mäkelän taskuun odottamaan, kun muut voitot oli ensiksi arvottu.

Seppälät olivat onnettaren suosiossa, sillä heille osui useita voittoja. Samaa voi sanoa Paajasista, joista äiti-Ritvalle meni päävoitto ja lapsista Mikko taisi napata peräti neljä palkintoa. Nuorin voittaja oli muutaman kuukauden ikäinen Saara Kuusinen, joka isä-Markun avustuksella nosti reippaasti seuraavan voittajan arpalipun.

Joulupukkia jaksettiin odottaa

Lujan joululuhla huipentui joulupukin vierailuun. Hauska ohjelma takasi, että illan tärkeintä vierasta jaksettiin odottaa. Pukille laulettiin ensin yhdessä ja sitten lapsille löytyi pukin kontista se omalla nimellä varustettu paketti. Porukalla pukki myös saateltiin kotimatkalle Korvatunturille…kunhan oli ensiksi varmistettu, että jouluna pukki löytää varmasti uudelleen jokaisen lujalaisen kotiin.